szybki kontakt:       Ostróda   (89) 647 90 29

Iława    (89) 648 22 74

Stomatologia

dentysta

Zapalenie miazgi zęba dotyka wielu pacjentów i jest częstym powodem wizyt u stomatologa. Najczęstszą przyczyną występowania tej choroby jest nieleczona próchnica, jednak również urazy mechaniczne wywołana np. zbyt intensywnym szczotkowaniem lub niewłaściwie przeprowadzonym leczeniem zęba mogą doprowadzić do zapalenia miazgi. Dieta, w której zbyt często występują słodycze i gazowane napoje jest także częstą przyczyną powstawania tego schorzenia. Warto wiedzieć, czym objawia się zapalenie miazgi oraz jak je leczyć, ponieważ choroba z czasem pogłębia się i może skutkować poważnymi powikłaniami.

Leczenie kanałowe owiane jest wśród pacjentów złą sławą. Wiele osób bardzo się go obawia, jednak prawidłowo wykonane, pozwala zminimalizować odczucia bólowe. Na czym dokładnie ono polega i kiedy jest konieczne?

Dobór licówek

Problemy i ubytki z uzębieniem mogą odbijać się nie tylko na naszym samopoczuciu, ale na całym układzie zębowym i trawiennym. Pojawić mogą się problemy z prawidłowym żuciem pokarmu co odbija się na stawach żuchwowych. Dodatkowo dziąsła są bardziej narażone na uszkodzenia i infekcje.

dziecko w gabinecie stomatologicznym

Wizyta u dentysty jest czymś, co stresuje zarówno dorosłych, jak i dzieci. Z czego wynika ten strach? Zazwyczaj z obawy przed bólem. Wiele osób nadal myśli, że niemożliwe jest leczenie stomatologiczne bez bólu - zapewniamy, że jest zupełnie na odwrót. Każdy rodzic jednak powinien wiedzieć, że strach u dziecka przed dentystą jest zupełnie normalny, dlatego należy je odpowiednio przygotować do wizyty u stomatologa. Jak to zrobić? Sprawdź to w naszym artykule - zachęcamy do przeczytania!

Jak walczyć z próchnicą zębów

Próchnica zębów może dotknąć zarówno dzieci, jak i dorosłych. Jest to choroba wywołana przez bakterie, na którą choruje niemalże 95% dorosłych w Polsce. Powstawanie próchnicy odbywa się stopniowo i może je przyśpieszyć brak regularnej higieny oraz cukry w posiłkach.

Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.