szybki kontakt:       Ostróda   (89) 647 90 29

Iława    (89) 648 22 74

Stomatologia

Skąd bierze się kamień nazębny i jak go usunąć?

usuwanie kamienia nazębnego

Problem z pojawiającym się kamieniem nazębnym dotyka wiele osób. Nieleczony kamień może prowadzić do licznych chorób i dolegliwości bólowych jamy ustnej. Dlatego warto wiedzieć, jakie są przyczyny jego powstawania i próbować im zapobiegać. Jeżeli natomiast kamień pojawił się na naszych zębach należy go jak najszybciej usunąć. Najlepszym rozwiązaniem jest umówienie się do gabinetu stomatologicznego.

Jak powinien być wyposażony gabinet stomatologiczny?

wyposażenie gabinetu stomatologicznego

Odpowiednie wyposażenie gabinetu stomatologicznego jest gwarantem skutecznego leczenia. Urządzenia wykorzystywane przez stomatologów powinny przede wszystkim spełniać wymagane przepisy, wśród których znajdują się warunki sanitarno-higieniczne oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Ponadto powinny one zapewniać klientom komfort podczas wizyty. Istotne jest również, aby wykorzystywane przez stomatologów narzędzia pochodziły od renomowanych firm.

Zasady profilaktyki stomatologicznej

profilaktyki stomatologicznej

Jeżeli chcemy zachować zdrowy i śnieżnobiały uśmiech, to musimy pamiętać przede wszystkim o profilaktyce stomatologicznej. Systematyczna dbałość o zęby pozwoli uchronić się przed problemami z próchnicą, paradontozą oraz innym chorobami przyzębia. Co więcej profilaktyka stomatologiczna uchroni nas przed częstymi wizytami w gabinecie stomatologicznym. Dlatego właśnie warto poznać jej podstawowe zasady.

Na czym polega zabieg wszczepienia implantu zębowego?

zabieg wszczepienia implantu zębowego

Zabieg wszczepienia implantu zębowego jest zabiegiem wymagającym dużej precyzji oraz dobrego przygotowania. Przed samym zabiegiem lekarz przeprowadza dokładne oględziny, które są zazwyczaj wykonywane za pomocą tomografii komputerowej. Dopiero po zaplanowaniu przebiegu zabiegu rozpoczyna zabieg, który przebiega w kilku etapach.

Czym jest ząb zatrzymany?

ząb zatrzymany

Zęby zatrzymane znajdują się pod dziąsłem. Są one wykształcone, zatrzymały się jednak w tkance dziąsła, przez co doprowadzają do nieprzyjemnych dla pacjenta problemów. Najczęściej są to górne jedynki i trójki, a także dolne i górne ósemki. Jakie objawy dają zęby zatrzymane i w jaki sposób można pozbyć się tego problemu?

Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.